Thursday, 10 October 2013

Hari Raya Aidiladha..

As salam kengkawan sume....

Tinggal lagi 5 hari kita akan menyambut hari raya haji pulak kan..cepatnya masa berlalu...dah nk ujung tahun pun kann..dah nk cuti sekolah kann..ini yg best..lega skit nk hantar ngan amik ank sekolah...hikhikhik..paling best sbb hantar diorg balik kg..ahahahaa...kejam tak mama dia...hikhik..bkn kejam tapi tak berapa nak ckup nk hantar ke taska atau transit..baik bg mak den yo...

Bila ingat nak raya haji nih sedih plak sbb arwah ayah aku meninggal pada malam hari raya haji...pada tghari sblum raya haji tuh mak mertua aku yg meninggal dlu...aku masih ingat lagi masa tuh mak dan ayah duk rumah arwah kak ngah sbb dia masuk hospital..sakit barah usus...mmg mak ngan ayah duduk kat kl sejak kakak masuk hospital...tghari tuh aku call mak cakp mak mertua aku meninggal..sempat gak aku tanya pada mak kesihatan ayah sbb ayah pun tk berapa nak sihat tapi mak kata ok tkde ape2..ayah sihat...aku pun lega laa..masa tuh aku ngandung anak aku yg no 2..memboyot2 aku bw perut masa tuh sbb lg sebulan jer aku nk bersalin...masa tuh aku rasa dah tk larat...selesai sahaja pengebumian mak mertua, aku pun berehat2 sambil menikmati rambutan...hikhikhik..ni pun lepas kenduri tahlil..pesan mak mertua aku kat adik ipar suh buat kenduri 7 hari berturut2...kene la aku berkampung kat PD...dlm aku duduk2 aku dpt call dr kak long...hati dah berderau..ingat pasal kak ngah klu terjadi ape2...bila aku jawab call, kak long kata sabar yea..lg la rasa berderau...bila kata ayah aku dah takde, rasa cam lemah pala lutut aku..terus aku terduduk...Allahuakbar...rasa cam gelap jap dunia nih...terkilan sungguh rasa hati sbb mmg nak umah kakak ujung minggu nk pinjam kete...almaklumla masa tu aku tgh susah..kete pun asyik rosak jer...so, pinjam kete kakak...semua kakak2 dan abg ipar terkejut kenapa...husband aku pun tanya kenapa...rasa tk terkeluar perkataan nk cakap ayah dah takde...aku pun berkemas, bersiap2 balik ke rumah mak aku...dlm kereta hanya Allah je yg tahu betapa menyesalnya aku tk dpt memohon keampunan dari ayah...terlalu byk dosa yg aku lakukan terhadap ayah...tp aku yakin ayah telah mengampunkan dan memaafkan kesalahan aku selama aku hidup nih....jenazah ayah sampai ke rumah dari rumah kak ngah pg sblum subuh...smpai je van jenazah aku terus memeluk mak aku...sian makk...tabahnya seorang isteri kehilangan suami tercinta...aku tatap wajah ayah sepuas2nya...rasa cam ayah tdo jer waktu tuh...muka ayah bersih, berseri2...seharian aku duduk di sisi jenazah sambil membaca al-Quran...aduhhh...bila ingat balik mesti aku mengalirkan airmata...selesai habis pengebumian, aku terus rehatkan diri sbb seharian aku tk tdo...tk dpt ayah melihat cucu yg bakal aku lahirkan nnti...paling tk dpt aku lupakan, cara abg ipar nk ckp sume nih kepada kak ngah yg sedang sakit...kami tknk dia bertambah sakit lagi...dgn semangat yg jitu, abg ipar bg tau jua akhirnya tp kakak dapat terima dan tidak terkilan sbb kak ngah sempat berjumpa dgnnya....lepas abis 44 hari mak aku kembali menjaga kak ngah di hospital...mmg dugaan sungguh masa tuh....tp Allah tu Maha Adil...Dia amik satu dia bg satu...pada 29 Januari 2007 aku selamat melahirkan bayi lelaki...Allahuakbar, riak wajah, kepala, telinga, mata yg sepet,bulatnya pun sebiji mcm arwah...tu la dia...syukur alhamdulillah...saudara2 yg dtg suma ckp mcm arwah ayah...terubat rindu mak dan kami ahli keluarga pada arwah...

Kini anak aku dah 6 tahun...dah tujuh tahun ayah pergi buat selama-lamanya...Al-fatihah utk ayah..semoga ayah di tempatkan di tempat org yg beriman dan soleh...aminnn....

Tuesday, 1 October 2013

Teruja sangat...

As salam kengkawan....

Dah masuk bulan Oktober yea..cepat je masa berlalu...pejam celik pejam celik dah nk ujung tahun...rasa baru smlm jer cuti hari raya...ahahahha...ni dah nak raya haji plak...kalender Islam pun dah smpai ke penghujungnya...ermmmm...mesti korang nak tahu ape yg aku teruja sangat kann...hikhikhik...sblum ni kan aku ada bgtau aku tgh mkn supplement shaklee tuk set kurus tuh..uolls nk tahu tak, baru seminggu aku amalkan berat aku dah turun 1.6kg...wowwww...amazing...sblum nih nk turun 1kg pun payah klu setakat aku diet biasa tanpa senaman..ni aku tkla diet sgt...mkn gak nasi tapi kuantiti aku kurangkan laaa...minum air toksah ckp laaa..bergelen2 aku minum...klu aku buat workout hari2 mau aku turun 2kg seminggu...hikhikhik...kira bersyukur sgt dah dpt turun byk tuh..bkn sebulan tau,,seminggu jer..tp tak tahu lg seminggu yang akan dtg nih baper lak aku turun...mybe yg tuh aku turun lemak air kot..tu yg cepat..nk kata lemak2 degil berkurang tk jugak...ahahahahhaa...aku nih gemuk air pun yea..gemuk lelemak pun yea...gemuk angin pun ade gak...ehh..ade ker gemuk angin...ahahhaa....tp aku akan teruskan juga usaha utk menurunkan lg byk berat aku nih...kene jgak wat workout nih...nk mula balik tuh yg rasa adehhhhh...MALAS...ermmm..camner ekk nak buangkan sifat MALAS nih...dah jd barah dah aku rasa...klu tak diubati semakin parah...ahahaha...korang ade tak tips2 camner nak hapuskan sifat2 MALAS nih yea...tolong la kengkawan.....tak rugi korg nk amalkan shaklee ni tau..jgn risau dijamin selamat dan halal...produk tgh HOT skrg nih adalah shaklee...terhangat di pasaran...tgh Tsunami Shaklee....hikhikhik...