Friday, 21 February 2014

Sumber inspirasi nk kurus...hikhikhik...


As salam kengkawan...
Cantik tak Siti Sarah sekarang...mmg terangkat la kan..slim giler..aku pun nak jd slim camnih la...teruja aku tgk dia dah kurus..insyaAllah dengan usaha diet aku skrg nih suatu hari nnti akan dpt berat bdn yg diidam2kan..cewahhh...ni buat aku punya sumber inspirasi, supaya aku lebih struggle utk menguruskan badan..hikhikhik...sblum nih kkdg hangat2 taik ayam jer..tp insyaAllah tetapkan iman supaya tidak terpesong ke landasan yg sebenar...ahhahaa...alhamdulillah skrg nih selama 27 hari aku berdiet nih ade perubahan..plus dengan senaman selama 30 min sekurang2nya 3 kali seminggu..supaya toksin keluar melalui peluh dan lemak2 bertukar menjadi tenaga...hikhikhik...entry yg lain aku akan cerita camner aku diet dan ape supplement yg aku amalkan...so, pada kawan2 yg nak kurus tuh kene usaha lebih..lg satu jgn give up..klu tak, mmg tak menjadi la korang nak kurus..cam aku la sblum nih...teruskan usaha..insyaAllah raya nnti i gorjes la nokkk....mesti org kampung terkejut tgk mak jemah nih dah kurus..ahahahaa....chaiyokk..chaiyokk...

Tuesday, 18 February 2014

Teruja nk aerobik semula..

As salam kengkawan...

Tahun lepas saya ade post ttg kelas aerobik ni kann...tapi hanya bertahan sekejap jer atas sbb2 tertentu...hikhikhik..tp mmg best sbb berat mmg turun beb..klu tak caya korang cuba sebulan..tp mkn kene jg gak tau..masa aku beraerobik dlu aku diet tau..mkn nasi segenggan jer..pg sarapan aku mkn roti jer..uhuk..turun la 4 kg beb..pastu aku berenti naik balik bdn aku..masa tu time raya...ahahahaa...makan byk punya pasal..mana taknya satu hari 5 buah rumah gi raya..semua rumah aku mkn...ahahahaa...buat dlm masa seminggu..konpem bdn korang mmg naik...pastu aku diet lg..turun skit jer sbb tak senaman...sebenarnya senaman atau uolls aerobik tu akan membakar lemak2 yg ade dlm bdn kita..lg satu senaman nih jd badan kita sihat..tk letih sbb toksin juga keluar melalui peluh...ermmmm...klu korang tk caya, cer try wat senaman 30 min setiap hari..pastu jg mkn..jgn tak mkn lak yea..nk diet nih kene mkn tapi dengan cara yg teratur...skrg nih aku start balik utk wat aerobik..ehehee..smlm baru mula..kat umah jer..tgk jer kat youtube yg ade exercise workout 30 min..pastu zumba la skit...syok plak..dah lama tak buat berpoloh2 dibuek eh...wakakak...kita wat slow2..yea..jgn rush sgt..nnti ade plak yg cedera...hikhikhik..aku pun dah dpt studio yg wat fitness kat nilai nih..so, bole la skali skala aku join fitness diorg plak kan..nk tak nk aku kene wat jgak workout nih..sbbnya aku nk KURUS...ahahahaaa....2014 nih mmg tahun aku nk kurus walaupun mengambil masa yg lama..biasa la mana ada nk kurus yg sempurna bole dpt pd masa yg terdekat nih...aku dah tgk semua yg kurus nih ambil masa 4-setahun diorg nak kurus..biar turun hanya 500 gram jer..janji turun..tu membakar semangat supaya teruskan usaha...klu mkn produk pelangsing pun, tak jg mkn pastu tkde senaman mesti korg kurang berjaya..mcm aku laa..supplement yg kita mkn cuma membantu sahaja...so, jom kita menjalani kehidupan yang lebih sihat..start 2014 nih meh kita tekadkan diri utk jg kesihatan kita...nmpk gorjes tau klu kita ni sihat..lg satu nmpk lebih muda dr usia sebenar...jom sihat !!!!...

Thursday, 13 February 2014

Demam Ariana Rose..

As salam uolls..

Lama tk update blog nih..hikhikhik...tk sempat nk menulis...ni pun tergerak sbb nk citer ngan korang pasal satu drama bersiri nih..Ariana Rose..mesti korang pun tgh giler tgk citer ni kannn..aku mmg giler tgk citer nih..aku follow citer ni dr episod pertama smpai la episod akhir hari nih..tak sabar nk tgk episod akhir nih..lg satu aku suka tgk citer nih sbb aku suka tgk hero dlm citer nih..Tengku Adam Kamil a.k.a Keith Foo...aduhhh, wat aku tak tdo mlm beb tgk muka dia...ahhaaa...yg paling aku suka tgk masa dia mula giler ngan Ariana Rose tuh...sweet sgt..romantik giler..lg aku jatuh cinta masa dia dah insaf tuh pastu masa diorg nikah...alamakkk..tak tahan aku tgk eh..sweet sgt..tulus hati seorg lelaki..sanggup menangis kerana terlalu cinta, sayang dan terharu kerana dpt bersama dgn buah hati tersayang...perghhh..bermadah lak aku kan..tapi mmg aku suka waktu tuh...dia buang ego sbg seorg lelaki...mengaku salah, perbetulkan perbuatannya yg lalu dan cuba membimbing isterinya terus ke jalan yg benar..masih ade ke lelaki seperti Tengku Adam Kamil???...dlm citer Ariana Rose nih sebenarnya byk perkara yg bole menjadi iktibar pd kita...kita tak patut menghukum seseorang itu drpd zaman silamnya..semua org ade sejarah silam sama ada baik atau pun buruk..lihat la sesorang itu drpd hatinya..nescaya mesti ade kebaikan yg ada padanya...cewahhh...tp betulkan..saper setuju angkat tangan...hikhikhik...benda yang berlalu biarkan berlalu..jgn diungkit lagi.. sebaiknya mulakan hidup yg baru nescaya ia akan lebih bahagia...klu kita asyik melihat akan perkara yg lepas pasti kita sering dipersalahkan...hati akan sakit mengenangkannya..so, lebih baik kita buang kisah silam kita jauh2 dr hidup kita supaya kita lebih tenang dan bahagia...ermmm..tak sabar nk tggu kul 7 mlm nih...jgn lupa yea uolls episod terakhir mlm nnti..harap happy ending...