Friday, 7 November 2014

Rezeki 2014..

Assalamualaikum kawan2 semua...


Lama tk update blog nih..rindu plak nak mencoretkan sesuatu...hikhikhik....cuma update kat fb jer...diam tak diam..pejam celik pejam celik dah bulan november ye tak?? dah nk abis tahun 2014 dahhh...kejap jer masa berlalu kann...dah nk berganjak tangga umur lagi...hikhikhik...berganjak juga tangga gaji..eh, camtu plak...jgn amik hati ye kwn2..gurau2 jer...

Sebenarnya, saat aku menulis entry nih, hati ini melonjak gembira disbbkan tahun 2014 nih adalah tahun rezeki..hikhikhik...alhamdulillah, syukur yg teramat sangat....klu nk tahu biar gambar berbicara...ahahha...

Anugerah Sukan 2014


Haaa..tu dia..comey tak kak ton...masa kejadian nih di hari Anugerah Sukan 2013...aku salah seorang penerima anugerah bagi team aku yg menang...mula2 ingat my bff jer yg dpt anugerah..ok la kann..mmg ucapan tahniah berbakul2 la..alih2 aku tgk email dpt jugak...rasa cam tak caya tp bila dpt surat mmg betul aku dpt...tp bkn menang anugerah individu...tapi tuk satu team...tk sangka plak team boling dapat anugerah pada hari kejadian...yg nih aku dapat Anugerah Pasukan Harapan Staff 2013...tak sia2 aku gi SUKUM kat UTM ari tuh..ni la hasilnya...skali team ngan my bff cikpuan Azura...tp dia up skit dapat Olahragawati sbb masa SUKUM dapat ke peringkat MASTER...tu dah kira org terror2 dah membaling....dpt anugerah nih pun dah ckup bermakna bg aku...tapi ade satu lgi anugerah yg lagi bermakna dlm hidup aku, dan dlm kerjaya sebagai Pembantu Perpustakaan....nak tahu, meh tgk gambo...hikhikhik



Ni citer ptg smlm...alhamdulillah tak sangka sebenarnya aku dapat anugerah nih...dah 11 tahun kejer baru dapat...sblum dpt surat tuh, bos dah bg tau aku akan dpt anugerah nih tp masih tk caya..takut nk mengharap..takut kecewa...sbb nk dpt anugerah nih bkn senang...kene jga semua dr segi keje, disiplin, pengetahuan, pencapaian setahun dan sumbangan pada jabatan atau universiti...bila dah dpt surat tuh mmg bersyukur sangat2...rasa tk jejak tanak kaki..ahahhaa..jgn ckp aku hantu plak yea...tap cam rasa diawang-awangan ko...tu la anugerah yg diharapkan ANUGERAH PERKHIDMATAN CEMERLANG...first time dpt tuh teruja terlebih skit...hikihihihi...dah dpt nih kene la maintain kecemerlangan tuh yea...jgn leka dgn anugerah...sebenarnya dpt anugerah nih lg besar tanggugjawabnya...org akan tgk kita nih nnti cemerlang ke tidak..apr keje yg kita buat mesti dpt perhatian..bagus ke tak..kata dah cemerlang kannn...itu semua suara2 yg tak berpuas hati semuanya...so, ape yg patut dibuat???..pekakkkan telinga jer...klu asyik nk dgr ckp org mmg tak kemana...sbb aku dah buktikan...klu dlu asyik nk dgr ckp org jer..jgn buat tuh..jgn buat nih...langgar je semua... ape yg penting klu nak berjaya kene yakin pada diri sendiri...buat yg terbaik dan buat mengikut arahan yg betul...so, jd lah dlm satu citer CICAK YG PEKAK...jgn nk dgr kata org..mulut org mana la kita nk tutup kann...biarkan lah dia berkata2...

Inilah dia dinamakan rezeki...InsyaAllah rezeki Allah tu luas..walaupun tk dpt dlm bentuk wang ringgit sekalipun dpt penghargaan ucapan pun dah dikira rezeki...dpt hadiah jam tanga RM10 pun sebenarnya pun dikira rezeki...setiap yg kita dpt semuanya rezeki dr Allah..jd sentiasa la bersyukur dengan selalu menyebut Alhamdulillah....dah berceramah pulak ye tak???....

Go lily go....teruskan perjuangan
Teruskan bersemangat untuk menjadi insan yg cemerlang...
luv uolls..