Monday, 15 June 2015

Lirik lagu KUN ANTA

Lirik Lagu Kun Anta - Humood AlKhudher

Liujarihim, qoldat tu zohiru ma fihim
Pabadautu shakhson a-khar, kai atafa-khar,
Wa zonan tu ana, anni bizalika huztu ghina,
Fawajad tu anni kha-sir, fatilka mazohir,

La la,
La nahtajul ma-la,
Kai nazdada jama-la, 
Jauharna huna,
Fi qalbi talala,

La la,
Nurdhin nasi bima-la,
Nardhohu la na ha-la,
Za-ka jamaluna,
Yasmu yataa’la
Oh Wo Oh (6x),

Kun anta tazdada jamala (2x)

Attaqabbalhum, anna-su lastu qalliduhum,
Illa bima yurdhi-ni, kai urdhi-ni,
Sa akunu ana, mithli tamaman hazana,
Fakona a’ti takfini, za-ka yaqi-ni,

La la,
La nahtajul ma-la,
Kai nazdada jama-la,
Jauharna huna,
Fi qalbi talala,

La la,
Nurdhin nasi bima-la,
Nardhohu la na ha-la,
Za-ka jamaluna,
Yasmu yataa’la
Oh Wo Oh (6x)

Kun anta tazdada jamala

Saakunu ana, man ardho ana, lan asa’ la liri dhohum,
Waakunu ana, ma ahwa ana, ma-li wama liridhohum,
Saakunu ana, man ardho ana, lan asa’ la liri dhohum,
Waakunu ana, ma ahwa ana, lan ardho ana biridhohum

La la,
La nahtajul ma-la,
Kai nazdada jama-la,
Jauharna huna,
Fi qalbi talala,

La la,
Nurdhin nasi bima-la,
Nardhohu la na ha-la,
Za-ka jamaluna,
Yasmu yataa’la

Oh Wo Oh (6x),

Kun anta tazdada jamala (2x) 


Friday, 12 June 2015

Ramadan hampir menjelang...

Asalamualaikum....tinggal beberapa hari je lagi kita akan berpuasa..cepat masa berlalu...pejam celik pejam celik dah nk puasa dahhhhh....alhamdulillah diberi kesempatan menjalani ibadah puasa tahun nih...In sha Allah akan menjalani ibadah puasa tahun nih dengan istiqamah maknany bykkan berbuat baik, menunaikan solat terawih secara konsisten, azam puasa tahun nih nak khatam al-Qur'an...sama2 la kita memperbanyakkan ibadah pada bulan puasa nih supaya segala dosa kita yg lalu diampun oleh Allah S.W.T...

Maaf kawan2 klu anda baca entry nih mcm aku nk bg tazkirah lak...ade plak yg meluat lak nk baca....aku cuma nk mengajak kawan2 semua memperbaiki ape yg kurang...sama2 kita mengambil keberkatan dr bulan puasa nih...menginsafi ape yg telah terjadi pada kita rakyat Malaysia...ni tuk peringatan tuk diri aku juga...

Di kesempatan ini, kepada pembaca2 blog aku nih, aku nk memohon maaf sekiranya klu ada bahasa atau perkataan yg tertulis di entry2 aku sebelum nih menyinggung perasaan kalian semua....pada kalian sume klu ada yg kutuk aku tuh, tkpe laaa...aku maafkan korang...sempena nk puasa nih bersangka baik la kita sesama kita...tk salah pun..lagi dpt pahala...hati pun senang....

ok yea korang...menyusun sepuluh jari MEMOHON KEMAAFAN..




Thursday, 4 June 2015

Cerita cuti sekolah...

Assalamualaikum...

Hai kawan2 sume....korg sihat ker....aku ni dah bertambah2 sihat dahhhh....hikhikhik...

Sekejap je kan masa berlalu..dah masuk bln 6...ni maknanya dah pertengahan tahun 2015....cepat masa berlalu.....tp bln 6 nih 3 benda yang aku tggu la...1st my besday la 6 Jun..2nd my princess besday...and yg paling seronok apa lagi CUTI SEKOLAH laaa....masa nih la aku leh rehat2kan diri..tk terkejar2 nk balik...biasanya cuti sekolah ni nak2 kat kg ler apalagi...pastu kat umh tinggal berdua jer....leh release tension skit...nk masak pun tk terkejar2...sbb klu hubby dah balik tgh mlm mmg tk masak la jwbnya...pandai2 la aku ni nk cekik ape...tapi cuti sekolah kali nih ank2 sume ke JB..umah abg diorg...leh la blajar ngan kakak ipar diorg yg cikgu tuh...tkde la duduk umah sajer je...klu tk nnti buku tah ke mana...asyik main jer..pastu tgk TV...stress plak mak jemah nengoknya...hikhikhik....

Hari nih dah 4 hari cuti sekolah...kkdg cuti sekolah mmg tk kemana2 pun...tk gi bercuti pun...klu nk gi pun pegi yg dekat jer..yg paling dekat PD laaa...tu pun pegi balik hari...hikikhikk....pe2 pun korg pun suka klu cuti sekolah nih...bole rilex skit kannn...ke sama je..bg aku mmg seronok...wakakkakaka....tapi kkdg bile diorg balik kg sunyi plak kannn....terasa rindu plak....

So, cuti sekolah ni la masa kita manfaatkan masa bersama anak2...klu bole bw la mereka berjln2 walaupun dekat jer...luangkan masa gitu supaya anak2 kita tk terasa berjauhan dgn kita...ok uollss...mak jemah nk balik dahhhh....ok baii....