Wednesday, 7 October 2015

Kembali menulis dan mengarut...

As Salam...

Dah lama jugak ekk meninggalkan alam blogging...wakakak...poyos jer kannn...bz nk menulis...dah hampir 4 bulan....mcm2 perkara yg jadi...terlebih dahulu aku bersyukur sbb kehidupan aku semakin hari semkin baik..Allah limpahkan segala rezeki terhadap aku sekeluarga...alhamdulillah...aminn....

Dalam masa 4 bulan nih ade masa sedih..gembira..yg paling byk adalah stress.....kihkihkih...bkn ape stress dgn keje sebenarnya...makin hari makin membebankan plak rasanya...sumenya nk cepat...sumenya nk settle on date..klu skit tkpe...ni tak terkejar rasanya....tp tkpe la i do my best...I luv my job....hikhik...bln lepas genap aku 12 tahun kat USIM nih...lama tak??? haaa...alhamdulillah masih bertahan walaupun byk cabarannya sekarang nih...cabaran dengan perangai manusia yg mendongak langit...eh, muhasabah diri lily..kkdg kita pun tk sedar adakalanya kita pun mendongak langit juga...tapi cepat2 kita sedar dr lamunan....dlm masa 4 bulan ni jgak la byk benda yg aku belajar..

Fisrt, Allah Maha Adil...setiap perbuatan yg kita lakukan sama ada baik atau jahat, Allah akan balasnya satu hari nnti...kita buat baik di balas baik...kita buat jahat akan di balas jahat...

Second, berbanyakkan sabar dan berdoa...rezeki Allah tu luas..tk semestinya dlm bentuk wang ringgit..tapi kebahagiaan, kesihatan, ape saja yg kita dpt, tu adalah rezeki...bersyukur lah...

Third, sentiasa muhasabah diri supaya kita selalu ingat di mana kita berada...kehidupan selalunya tk seindah yg kita sangkakan...ade pasang surutnya...ibarat roda..kejap kita di bwh, kejap kita berada di atas...bila kita dibwh, bersabar la dgn ujian Allah dan apabila kita di atas, bersyukur laa..semuanya dgn izin Allah...

ermmmm....mcm tazkirah plak...hikhikhik...utk peringatan diri sendiri...in Sha Allah..sesama kita muhasabah diri yea...semoga hidup kita dilimpahkan rahmatNnya.....

ok next enrty la kita citer2 lagi....nk balik...

babaiii...

2 comments:

  1. haha akhirnya ada new entry. padat !! kipidap

    ReplyDelete
  2. wakakkaa...br nk reply...uhukkk..tq frenz...

    ReplyDelete