Friday, 12 July 2013

Ramadhan datang lagi

As salam semua..

Alhamdulillah hari nih kita dah 3 hari berpose yea..camner korang pose tak ari nih...alhamdulillah, setakat nih aku lum lg tk pose yea..syukur kita pada tahun ini kita masih lagi dipanjangkan usia dan diberi kesihatan yang baik untuk kita menjalankan ibadah puasa dengan jayanya...hikhik..dah mcm berceramah la plak...dalam bulan pose nih ape target korang...nak cari duit lebih??..nak kurus?? off course la kannn...nk cantik?? lg la korg berlumba2 nak vouge hari raya nnti kann..hikhik..korg dah beli baju raya ker?? aku awal2 lagi dah beli nokk...senang..nk hantar tempah je ni haaa...dekat jer nk tempah..kt makcik cleaner kat opis aku ni haa...kali nih dah masuk 3 tahun aku tempah baju kat dia..

Target aku bulan pose nih mesti la nak kurus..ahahaha...sekurang-kurangnya turun la skit..korg jgn tak tahu aku dah turun 3kg tau selama aku beraerobik dan jg mkn nih..pelan2 kayuh..jgn drastik sgt..nnti klu naik balik menangis nk turunkan balik...aku akan cuba sebaik mungkin utk mengurangkan makan expecially nasi la..aku amik nasi waktu buka hanya segenggam atau kurang seganggam jer skrg nih..try my best..sahur plak aku makan roti, kurma dan susu jer...aku doakan usaha aku ni berterusan smpai ujung tahun..target smpai ujung tahun bole turun 22kg..tu target instaructor aerobik aku..klu aku berjaya, perghhhh...fotoshoot majalah rapi ko...glemer mak nok..ahahahaa....

Selain aku jg mkn dan beraerobik, aku pun mkn jamu gak...dah tentunya JAMU SUSUK DARA...baru mantap...skrg nih mmg aku amlkan COKLAT LOVE HABIBI..ianya membantu aku melancarkan peredaran darah, melawaskan pembuangan dan memeberi tenaga bila bulan pose nih..mmg nmpak beza pose sebelum2 nih...walaupun lapar tp aku masih bertenaga nak wat keje..nk tolak troli buku..pastu balik nak masak tuk berbuka pose..mmg mantap arr...korg rugi tau tak cuba..tp jgn cuba satu botol jer..kene la amalkan berterusan..baru bole nak compare...tapi mmg aku dapat feedback dr kawan2 kata aku dah kurus dan jiran aku ckp pun dah kurus..muka pun nmpk glowing gitu...ahahahaa...terkembang la kejap..tang tu gak jiran aku pun nk mkn CLH tuh..sbb tgk aku ade perubahan...nnti la aku tepek gmbar aku sebelum dan selepas ekk...yg paling ketara adalah bahagian muka laaa..nmpk kecik...so, nnti aku ceritakan lg progress diet challenge bulan pose nih ekk..entry sblum nih pun aku dah citer nk turunkan 15kg..byk tuhhh...tp in sha Allah, klu ada usaha dan tawakal kepada Allah pasti kita berjaya...

No comments:

Post a Comment