Tuesday, 18 February 2014

Teruja nk aerobik semula..

As salam kengkawan...

Tahun lepas saya ade post ttg kelas aerobik ni kann...tapi hanya bertahan sekejap jer atas sbb2 tertentu...hikhikhik..tp mmg best sbb berat mmg turun beb..klu tak caya korang cuba sebulan..tp mkn kene jg gak tau..masa aku beraerobik dlu aku diet tau..mkn nasi segenggan jer..pg sarapan aku mkn roti jer..uhuk..turun la 4 kg beb..pastu aku berenti naik balik bdn aku..masa tu time raya...ahahahaa...makan byk punya pasal..mana taknya satu hari 5 buah rumah gi raya..semua rumah aku mkn...ahahahaa...buat dlm masa seminggu..konpem bdn korang mmg naik...pastu aku diet lg..turun skit jer sbb tak senaman...sebenarnya senaman atau uolls aerobik tu akan membakar lemak2 yg ade dlm bdn kita..lg satu senaman nih jd badan kita sihat..tk letih sbb toksin juga keluar melalui peluh...ermmmm...klu korang tk caya, cer try wat senaman 30 min setiap hari..pastu jg mkn..jgn tak mkn lak yea..nk diet nih kene mkn tapi dengan cara yg teratur...skrg nih aku start balik utk wat aerobik..ehehee..smlm baru mula..kat umah jer..tgk jer kat youtube yg ade exercise workout 30 min..pastu zumba la skit...syok plak..dah lama tak buat berpoloh2 dibuek eh...wakakak...kita wat slow2..yea..jgn rush sgt..nnti ade plak yg cedera...hikhikhik..aku pun dah dpt studio yg wat fitness kat nilai nih..so, bole la skali skala aku join fitness diorg plak kan..nk tak nk aku kene wat jgak workout nih..sbbnya aku nk KURUS...ahahahaaa....2014 nih mmg tahun aku nk kurus walaupun mengambil masa yg lama..biasa la mana ada nk kurus yg sempurna bole dpt pd masa yg terdekat nih...aku dah tgk semua yg kurus nih ambil masa 4-setahun diorg nak kurus..biar turun hanya 500 gram jer..janji turun..tu membakar semangat supaya teruskan usaha...klu mkn produk pelangsing pun, tak jg mkn pastu tkde senaman mesti korg kurang berjaya..mcm aku laa..supplement yg kita mkn cuma membantu sahaja...so, jom kita menjalani kehidupan yang lebih sihat..start 2014 nih meh kita tekadkan diri utk jg kesihatan kita...nmpk gorjes tau klu kita ni sihat..lg satu nmpk lebih muda dr usia sebenar...jom sihat !!!!...

No comments:

Post a Comment