Friday, 14 March 2014

"Circuit Tranning' by Kevin Zahri..


As salam kepada pembaca blog sekelian....

Korang pernah dgr "circuit tranning" tak?? mula2 aku dgr dlu pun aku tk tahu la ape bendanya tuh...tp lepas dah pergi kelas aerobik suatu masa dahulu, baru aku tahu...ianya sejenis senaman yg bole wat kat umah jer klu mlas nk gi gym atau nk gi aerobik...salah satu cara tuk wat senaman ringan di rumah...byk senaman yg bole dibuat...aku suka tgk bila cikgu fitness Kevin Zahri post kat fb cara2 atau senaman yg ringkas yg bole buat kt rumah jer...walaupun nmpk cam senang tapi bila dah buat, perghhhh..termengah2 gak laaa....ni antara cth yg Kevin Zahri share kepada sesapa yg watsenaman tuk kuruskan bdn...


nmpk mudahkan ????...haaaa...cuba korang buat dlu..baru korang tahu..tp jgn takut..pada permulaan jer rs cam susahnya nk wat..tp klu dah buat hari2, dah jd biasa...dlm 6 exercise yg dlm nih, aku tkleh wat sgt adalah PLANKS...2 minit tuh nk kene tahan...aku dlu mula2 buat leh tahan 30sec jer..tu pun dah gigil kaki, tangan, perut suma..ni kan nk 2 min...uhukk...mmg menggigil..tp plank nih kene wat hari2..baru tk terasa sakitnya..klu wat seminggu sekali mmg azab la rasanya...ahahahaa...skrg nih wat 2 min pun aku akan berenti pd 1 minit..lebih kurang 3-5 sec mula balik...jenuh gak tuh...tp kuatkan semangat gak laaa...kepada yg ingin cuba jgn paksa diri..wat mana yg termampu jer..kang lain lak jdnya...ni salah satu kita nk bina stamina juga..hikhikhik...meh kawan2..mulakan dr sekarang....





No comments:

Post a Comment