Monday, 25 February 2013

Karenah student sudah bermula...

Setelah lebih kurang 2 bulan sunyi tanpa karenah student kini telah kembali semula..pening kepala lagi la jawabnya..mcm2 kang masalah yang timbul..buku lewat tknk byr denda laa..kad matrik problem laa..buku nk pinjmam tk bole laa..nak renew tak bole la...mcm2 lagi laa..kita ckp kata kita marah dia plak..ada tu plak yg nk lepas byr denda marah2 kitorang yang kejer kat kaunter yang salah..tak pulangkan buku diorg..ishhh..naik muak lak aku nak layan sumernya...ada pulak yang sedap2 jer buat aduan mengatakan staff kat kaunter nih muka tak senyum laa...marah2 laa..taknk layan diorg laa..yang paling best buat aduan yang kitorg kat kaunter nih duk asyik layan facebook..tu yang paling aku rasa cam bangang jer..heelllloooo..ko ingat korg nih anak raja ke ape nk layan korg mcm puteri dan putera raja..sume nak tadah jer..tknk usaha sendiri cari bahan nak wat assigment...belajar pun tak abis lagi nak komen2 plak..tgguuu korg keje esok..haaa..baru ko tahu langit tinggi rendah camner...skrg nih bkn senang nak cari kejer..10 tahun dlu bole la lg dikatakan senang..skrg, ermmm...mmg payah..ade pun kkdg tak setimpal ape yg kita belajar..nak taknk keje jer laa...so, kene la pandai nk cari peluang klu nak maju ke depan..

Kenapa jadi begitu ekk ???

Salah ker menegur orang untuk berbuat kebaikan ???..Pelik jugak aku klu ade yg tak leh terima nk buat kebaikan nih..bkn kita nk tunjuk kita baik tp sekurang-kurangnya kita dapat pahala amal jariah secara tidak sengaja..dah la taknk dengar nasihat pastuh nak menyentap lak dengan kita...pastu kerja pun dah berkira..tkleh lg nak tolong-tolong..bile minta tolong tak nak pulak..pastu minta orang lain tolong ko kecik hati pulak...abis camner..ermmm..susah ngan orang camnih..tknk amik pengajaran dengan ape yg berlaku..tah laa..yg penting skarg nih aku cuba perbaiki apa kelemahan aku..kita manusia bknnya malaikat yang sentiasa tak buat silap tetapi jgnla kesilapan itu berulang lagi..jadilah seorang yang bertanggungjawab dengan kerja..hati kene ikhlas..baru rasa puas..

Alaaahaiii..internet banking..

Tu la dia kan..asal gaji masuk jer mulalah internet banking nih wat hal..tk leh nk login pun..mesti terkeluar meseg SERVIS UNAVAIBLE..ramai sungguh agaknya yg nk online pepagi nih..tp takkan la setiap kali hari gaji jadi cam nih..atau pun sajer jer dia tutup server online banking nih sbb tknk sesak sgt kat server diorg..kang sistem diorg lak yg overload..ermmm..mcm2 ekk..ingatkan bulan lepas jer jadi camnih..rupanya hari nih pun jadi lagi..pg nih aku nak settlekan la bil2 sumer..nnti dah kuarkan duit..alamat 'terjoli' lak duit tuh ape pun tak dapat..bergalap lak umah den kang...aahaha..

Friday, 22 February 2013

Buka booth aku hari ni..

Memang time yang sesuai tul aku buka booth jualan kat kengkawan td...ehehehe..al maklum laa..hari isnin dah gaji leh ler bersoping2..hikhik..sori yea kengkawan bkn sengaja tp tertunjuk la brg td tu kat korg...lagi pun aku tahu korang mmg suka punya laa..dah lama tk cuci mata ngan brg2 cam tu kan..tq la kepada yg order yea..aku pun terambil la jugak brgnya..tknk order pun tkpe..den tak kisah..ishhh..dah time la nih..nak balik dahhh...dah kul 5.15 ptg nih..mmg ari nih tk wat keje nmpknya..ptg td lepas buka booth ingat nk hantar sampel tu balik terfikir lak nk pinjam bw balik..mana la tahu mak, kak long atau kakak aku yg lain nk order gak..ermmm..gud idea..pastu leh la buka booth kat umah aku lak..tunjuk kat jiran2 umah..kasi diorg lak cuci mata..ehehehe...leh wat sale nih..pasnih aku terus menuju ke umah omak den di Beranang..kasi mak aku cuci mata lak..ahahhaa...eh..dah terpanjang lak..ok la nk balik nih..mlm nih pun hubby aku balik lambat..jumpa esok la jawabnya..balik nk rehatkan diri..perghhh..best gak kalau gi spa ni kan?? sedap tul klu ada org picit badan....

Nak test jer...

Ni entri saje je nak test guna hp nk update blog aku nih..ni pun kawan aku yg ajar nih..tq le Cikpuan Azura..nnti ajari aku lagi ye mek..ehehehhh....

Sent from Yahoo! Mail on Android

Kemalasan melanda..adoiyaiii...

Adoiyaiii..nape la minggu nih aku malas nk wat keje nih..ari nih lagi la malas ..tu yg 'ter'update blog nih..ahahahah...tkde mood nk wat katalog buku..kang tah ape2 aku input lak..nk wat keje katalog nih kene tenang hati, terang hati, ikhlas hati..klu tak mmg 2 buah je la aku wat katalog..klu tenang dan tibe kerajinan mmg byk buku aku habiskan..ermm...ari nih mmg hari malas saya Tuan...hikhik...aku kene cari mood gak nih..klu tak target bln nih tak tercapai lak...agak klu lepak2 mood bole datang tak????...

PURE MARINE COLLAGEN lagi...

haaa..mesti korang nk tahu ekk ape lagi citer pasal PURE MARINE COLLAGEN  a.k.a RUMPAI LAUT nih..meh sini aku citer kat korang..aku pun tgh atau sedang mengamalkan makan kolagen nih..ade la perubahan skit..mantapp nok..ahahaha...nk kasi kurus tuh belum lg laaa..baru makan seminggu nk kurus mmg tak laa..kene la amalkan secara berterusan..jgn la baru mkn seminggu dah marah2 cakap tkde kesan pe2 pun..amik masa la jugak kolagen tuh nk sesuaikan dengan badan kita..lagi pun kolagen nih aku rasa tak la mahal..bole sgt klu kita nak mkn..mak aku makan pun dah ada peruabahan skit..klu dlu klu wat keje byk, berjalan byk, berdiri lama mesti kaki mak aku bengkak..tp setelah seminggu mak aku mkn kolagen nih alhamdulillah tak la bengkak lg..kebas-kebas tangan pun dah beransur ilang..haaa..kawan-kawan mak aku tuh umur dah 70 lebih tau..mkn kolagen nih bertambah awet muda la mak aku..ahahaa..siap pakai masker lagi kat muka..rugi saper tak cuba..hikhik..eh merepek panjang lak aku nih..ok sekarang aku nak citer KHASIAT PURE MARINE COLLAGEN nih..
  • Terkenal untuk kecantikan kulit dan ubat diet 100% semula jadi
  • Melancarkan kitaran darah dan menghilangkan sembelit
  • Mencantikkan kulit agar lebih putih dan tegang
  • Melambatkan penuaan dan melangsingkan badan
  • Menormalkan fungsi kelenjar tiroid dan membuang toksin
  • Membantu menurunkan kolestrol dalam badan
  • Membantu merawat gastrik dan mencegah kanser
  • Mengurangkan kedutan, tempat hitam, selulit dan jerawat juga resdung
  • Mengurangkan tekanan darah tinggi dan hypertension
  • Memberi tenaga dan menguatkan sistem tubuh
  • Membantu menstabilkan kandungan gula dalam darah
  • Menguatkan tulang dan sendi
  • Meningkatkan sel rawan dan otot
  • Merawat penyakit gout dan anemia
  • Menyerap lebihan garam dalam tubuh (lumpuh)
  • Melicinkan dan menegangkan kulit serta payu dara (anti penuaan)
  • Memulihara sel-sel kulit mati (jerawat)
  • Mempercepatkan penyembuhan luka
  • Menstabilkan kandungan gula dalam darah (kencing manis)
  • Membersihkan tubuh dari reaksi radikal bebas
  • Memberi kekenyangan (diet)
  • Melancarkan metabolisme
  • Memulihara usus kecil (sembelit)
  • Memperbaiki masalah rambut
  • Membantu menghapuskan nefritis (radang buah pinggang), dan Arthritis (sendi tulang)
  • Menguatkan saluran darah, mengurangkan penyakit sendi, kecacatan kolagen dan purpura haemorrhagica
  • Meningkatkan peredaran darah, dingin dan mencegah sakit bahu
  • Berkesan bagi orang2 yang telah sarcoma atau tumor
  • Slim up abdomen dan punggung, melembutkan kulit dan mengurangkan sakit pinggang
  • Mampu meningkatkan penghasilan susu ibu
  • Memperbaiki masalah penglihatan dan batuk
  • Mengisi rawan antara sendi, menguatkan tulang, sinews dan ligamen serta lebih rendah sakit belakang dan sebagainya
ermmm...banyak tak khasiatnya..klu sesapa yang ade simptom2 penyakit yang disenaraikan meh la cuba mkn PURE MARINE COLLAGEN nih..tak salah klu kita mencuba untuk kesihatan ye tak..sesapa yang dah cuba teruskan dan kepada sesapa yg blum cuba SELAMAT MENCUBA..

Thursday, 21 February 2013

PURE MARINE COLLAGEN

KEISTIMEWAAN PURE MARINE COLLAGEN SABAH :

100% asli, belum diproses,bebas,kimia,racun,pewarna,pengawet,steroid,perisa KOLAGEN:
  • Nilai-nilai nutrisi 10x kali ganda lebih tinggi daripada sirip ikan yu (RM300/mangkuk)
  • Khasiatnya sama dengan sarang burung layang-layang (RM400-ribu2 ringgit)
  • 24% kolagen ini bersamaan 2 keping sarang burung layang-kayang
  • PH bernilai 7.6
  • KALSIUM- 37x lebih tinggi daripada hati ikan
  • ANTIOKSIDA-550x lebih kuat daripada vitamin C
  • VITAMIN A-40x labih hebat dari Beta Carotina atau 638 kali lebih hebat dari daging lembu
  • PROTEIN-21x lebih banyak dari susu
  • OMEGA 3 dan OMEGA 6-2326x lebih banyak dari ikan
  • Tumbuhan yang mempunyai banyak mineral di dalamnya jika dibandingkan dengan sayur daratan yang lain. Antaranya ialah kalsium, kalium, zat besi, magnesium, iodine, potasium, vitamin B6,B12C,A, omega 3 dan antioksidan
  • Kaya dengan OMEGA-3 yang akan membuat kulit KENYAL dan KENCANG
  • Penuh dengan KOLAGEN
  • Kandungan SERAT yang tinggi juga memudahkan penghadaman dan dapat membantu pengguna mengatasi masalah sembelit/buasir
  • Kandungan IODINE yang tinggi, berfungsi untuk menghalang tubuh manusia menyerap logam berat yang berbahaya seperti plumbum, yang boleh mengakibatkan kanser darah dan kanser tulang
  • Sudah diiklankan dalam rancangan NONA 20 Mei 2012 (pada yg sempat tonton laa..)
          ***Sumber nutrisi yang sangat hebat untuk kesihatan dalaman dan kulit. Sesuai diamalkan lelaki dan wanita untuk semua peringkat usia.




haaa...tu diaaa..saper nak tahu selanjutnya apa khasiat PURE MARINE COLLAGEN nih.. tgguuuuu...
Alhamdulillah..semalam mak terima surat BR1M buat kali pertamanya..BR1M yg lepas mak tk mohon pun..tangguh..tangguh langsung dah tarikh tutup..ermm..tp tahun nih dapat..bole la nk wat belanja-belanja barang-barang dapur..BR1M yang kedua nih RM500..yang akan datang katanya nak naik lagi sekali ganda RM1000..wauu..bestnya..untungggg laaa..saper yang dapat..hikhik..aku nk mohon tak layak..gaji aku + gaji hubby = lebih dah RM3000..walaupun gaji aku dah ditolak banyak bersihnya tu nk kata skit tak la skit..tp alhamdulillah..tak terfikir lak nk minta BR1M tuh..bkn berlagak tp bg la kepada yang memerlukan..gaji hubby sebulan pun kkdg hampir nk mencecah RM3000..camner tuh klu nk mohon jugak..walaupun begitu dapat la jugak aku kenaikan gaji setiap tahun..dgr2 citer gaji pun nak naik lg..elaun rumah pun nak naik lagi..itu dah ckup2 bersyukur dah..rezeki tuk anak2 namanya..walau apa pun yg kita dapat ucap lah ALHAMDULILLAH..bersyukur di atas nikmat rezeki yang Tuhan nak bagi pada kita..

Wednesday, 20 February 2013

Time nak balik..

Sedar tak sedar dah nk dekat ujung bulan februari dah..cepatnya masa berlalu..pejam celik pejam celik dah nk setengah tahun..ermmm..masa tetap mencemburui kita kan ??..Begitu juga aku hari nih..kejap jer dah nk kul 5 ptg..dah nak balik pun tp tkleh balik lg sbb tggu gak la kul 6 ptg baru gerak dari opis terus jemput ank kat sekolah KAFA..hari ni aku terus shoot balik umah mak aku kat Beranang..untung umah mak dekat nih..balik hari2 pun takpe..hikhik..lagi pun hari nih hubby balik lambat..tah kul baper balik agaknya..maklum la dari Penang..ada masa la aku nk berjimba-jimba dlu seblum balik..ishh..ishh..ok la yea..masa mmg cemburukan kita,,time balik pun dah sampai nk kemas-kemas..nk tutup PC..nk touch up2 skit sblum balik..esok kita sambung lg yea..esok cam biasa pagi kene baca tazkirah kat opis nih (tuk minggu ni jer)..utk peringatan sesama kita..tak gitu !!..ehehee...byee..daaa...

Tazkirah hari ini..

JANGAN DALAM ISLAM

JANGAN tidur selepas solat subuh, nanti rezeki Mahal kerana berpagi-pagi itu membuka pintu berkat.

JANGAN makan tanpa membaca BISMILLAH dan DOA makan. Nanti rezeki kita dikongsi syaitan.

JANGAN tambah perhiasan di badan kerana Allah sudah jadikan manusia makhluk yang paling sempurna.

JANGAN keluar rumah tanpa niat untuk membuat kebaikan. Takut-takut kita mati dalam perjalanan.

JANGAN pakai sepatu atau selipar yang berlainan pasangan. Makruh dan mewarisi kepapaan.

JANGAN biarkan mata liar di perjalanan. Nanti kita gelap diselaputi dosa.

JANGAN menangguh taubat bila berbuat dosa kerana mati boleh datang bila2 masa.

JANGAN ego untuk meminta maaf pada ibu bapa dan sesama manusia kalau memang kita bersalah.

JANGAN mengumpat sesama rakan taulan. Nanti rosak persahabatan kita hilang bahagia.

JANGAN lupa bergantung kepada ALLAH dalam setiap kerja kita. Nanti kita sombong apabila berjaya. Kalau gagal kecewa pula.

JANGAN bakhil untuk bersedekah. Sedekah itu memanjangkan umur dan memurahkan rezeki.

JANGAN banyak ketawa. Nanti mati jiwa.

JANGAN biasakan berbohong, kerana ia adalah ciri-ciri munafik dan menghilangkan kasih orang kepada kita.

JANGAN suka menganiaya manusia dan haiwan. Doa makhluk yang teraniaya cepat dimakbulkan ALLAH.

JANGAN terlalu susah hati dengan urusan dunia. Akhirat itu lebih utama dan hidup di sana lebih lama dan kekal selamanya.

JANGAN mempertikaikan kenapa ISLAM itu berkata JANGAN. Sebab semuanya untuk keselamatan kita.

Tuesday, 19 February 2013

Kata-kata nasihat..

" Barangsiapa membawa hadiah, (barang makanan dari pasar ke rumah) lalu diberikan kepada keluarganya, maka pahalanya seperti bersedekah. Hendaklah mendahulukan anak perempuan daripada anak lelaki. Maka, barangsiapa yang menyukakan anak perempuan seolah-olah dia memerdekakan anak Nabi Ismail.."

Salam Perkenalan...

Salam perkenalan dari saya...ehehhee...buat jer blog nih tapi tak tulis ape2 pun..ni pun sesajer jer nk mulakan utk memblogging...hihihi...dengan itu dari hari ini saya akan menulis apa yg terlintas di fikiran..bercerita ttg kehidupan suka duka..kerjaya..keluarga dan mcm2 lg laa...ok setakat ini entri saya..tggu entri saya seterusnya...