Friday, 6 September 2013

Syawal telah pun berakhir..

As salam uollss...

Lama tak update blog nih...tk berkesempatan nak update...hari nih dah 30 syawal..cepat masa berlalu kannn...rasanya baru semalam jer 1 syawal..rupanya dah sebulan masa berlalu...ni nk tggu raya haji plak..dalam dah nak abis raya nih ade lg yg wat jamuan raya kannn...opis aku ari nih pun wat jamuan raya..adehhh sendat perut nokk...mmg raya nih hilang diet aku..setelah bertungkus lumus menurunkan berat sebelum puasa dan semasa puasa, tiba jer 1 hari raya, punah segala diet aku...adehhh...nk kene mula balik pas raya nih..kene ada keazaman baru nih...esok pun ade lg jamuan raya...dah abis raya dah oiiii....jamuan raya kat taman umah aku lak....nk wat sblum nih tk sempat..ade yg tkleh join..minggu ni jer dpt berkumpul sume..mcm yg masuk dlm perut nih...lemang, rendang, nasi impit, satey...air toksah ckp laaa...mcm2 kaler ade..oren, pink, merah, hijau, coklat, mcm2 laaa...sumenya air batu jer...lg laaa senak perut...nk mulakan aerobik balik pun bercinta nih...mmg tk larat nih...tkpe kene wat perlahan2 supaya otot2 aku nih tk terkejut balik...kang tk pasal2 sakit satu badan...naya je nnti...rasa dah menggolodak dlm perut aku nih..rasanya tk la mkn byk sgt..tp kenyangnya aduhhh....hikhikhik...nk turunkan 4 kg punya la bekerja keras buat aerobik dan amik masa sebulan setengah..nak naik bdn sehari jer ckup naik 1kg..stresss mak nyah....mana tknya gi raya 5 buah umah..dr pg smpai ke mlm..mkn jer..umah pertama ok lagi..masuk umah kedua pun ok lagi..masuk umah ketiga mkn kuih je..umah keempat minum air jer..smpai umah yg kelima tkleh minum takleh nak makan...dah tak larat...mata pun dah tk larat nak angkat..pkir nk balik umah je tuh...dh smpai umah lega rasanya...bangun esok pagi perut meragam sbb smlm mkn mcm2..berebut2 toilet dgn kakak dan abg2...ahahahaaa...anak2 pun sama...pengajarannya kat sini jgn terlalu ikut nafsu mkn anda..ni la akibatnya..tak guna aku bekerja keras berdiet..sumenya hampir musnah..tp blum terlambat...akan diusahakan juga...semoga berjaya !!! chaiyokk...chaiyokk...

No comments:

Post a Comment