Friday 12 April 2013

Jauh di sudut hati..

As salam..

Tatkala aku menulis entri ini..hati memang tak tenang..dari pagi tadi smpai skrg mmg hati berkata-kata..fikiran pun tengah serabut..stress sesangat..Ya Allah, Engkau tenangkanlah hati ini..sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui apa yang aku lalui skrg ini...kenapa ianya terjadi kembali..tak puaskah ape yang kau lakukan pada diriku ini..klu tak sudi, dah taknk tgk muka ini lagi beritahu secara jujurnya..aku terima dengan hati yang tenang...aku redha sekiranya itulah takdir yang tertulis untuk diriku ini..

Tatkala ini juga airmata aku mengalir dengan sendirinya tanpa aku memintanya..kecewa, terkilan dengan ape yg kau lakukan padaku..apa lagi yg harus aku lakukan demi memenuhi kehendakmu itu..kasih sayang??anak??rumah??kereta??.semuanya sudah cukup..kasih sayang bagaimana lagi yang perlu aku pamerkan pada kau?? berapa anak lagi yg kau inginkan??berapa biji kereta yg kau mahukan?? rumah banglo yang kau inginkan??..ape yang ade ini sudah cukup memadai...sudah cukup aku berkorban utk kau..

Tatkala ini juga hati aku berdarah kembali..luka lama yang kian sembuh tetapi masih berparut luka telah berdarah kembali..luka yang amat dalam kurasakan di saat ini...inikah cara kau membalas cintaku..kau nodai cinta yang aku berikan pada kau..kau permainkan aku sesuka hati kau..kau tidak pernah memikirkan kelukaan hati ku..cukup laa..cukup la dengan ape yang telah lakukan padaku selama ini..selama ini aku cuba mengalah di atas perbuatan kau..aku cuba pujuk hati ini...

Tatkala ini juga wajah anak aku terbayang di mata..kesedihan aku kesedihan anakku jua...tak sanggup rasanya nak menatap wajah mereka tatkala ini..Ya allah..berikan la aku kekuatan utk aku teruskan perjalanan hidup ini demi anak-anakku..Kau berikan kekuatan pada anak-anakku jua..Kau berikanlah kesihatan yg baik utkku laksanakan tanggungjawab yang telah Kau amanahkan padaku..

Tatkala ini juga aku mengumpulkan kekuatan..kekuatan utk aku bangun menentang segala kekecewaan..aku perlu bangkit..bangkit menentang kelukaan yang bersarang di hati..bangkitnya seorang wanita utk teruskan kehidupan yang penuh kegembiraan..tinggalkan segala kekecewaan..rawat hati di kala duka..berdoalah..berdoalah..nescaya hatimu akan tenang..setenang air laut yang tidak berombak..

Tatkala ini juga aku bersyukur kerana anak-anak berada di sisi..kawan2 yang sanggup memberi semangat padaku..bos yang memahami..yang paling penting keluargaku yang banyak memberiku kekuatan... thanx u all..aku akan bangkit menentang kekecewaan ini..Insya Allah...

No comments:

Post a Comment