Thursday 11 April 2013

Keputusan kesihatan mak dah okey !

As salam..

Alhamdulillah, semalam aku bawa mak ke Hospital Tunku Jaafar Seremban cam biasa appoiment check up..cam biasa masa appoiment dalam kul 2 ptg gitu..aku kuar pejabat je la smlm..tkde la nak cuti kuar ptg ok kot..bos pun bg jer..janji ptg balik punch card..nama pun check up kat hospital..dah tentunya ramai orang..biasanya pegi klu tak kul 4.00 ptg baru nak panggil tak sah ler yea..lagi satu aku sebenarnya bercinta gak nak gi Hospital Tunku Jaafar nih sbbnya utamanya adalah nak parking kete..punya la susah mmg sesak giler..apetah lagi wad bersalin dan kanak-kanak tuh dlm pembinaan (tapi dah nak siap)..mmg sakit dada nak cari parking..kene round satu hospital..last2 skali mmg kene parking jauh nun kat bawah dekat ngan jalan besar..perghhh...sib baik disediakan shuttle bas tuk naik ke atas sama ada nak ke klinik pakar atau nak melawat org sakit..tp smlm mmg lmbt nak tggu aku jalan la kaki naik atas..makkk aiii...dah lama tak berjln kaki naik ke atas sesak nafas aku smlm...cuaca pun smlm elok lak kan..tak panas sgt..suam2 kuku jer...bygkan la jln naik ats tu membukit..tak sakit kaki ngan pinggang..rasa jln menonggek la smlm..ahahhaa...tgh aku jln tuh lalu lak bas shuttle tuh..hampeh tul..td tkde lak..tkpe la aku teruskan usaha berjalan kaki gak..exercise skit..ni klu la opis aku camnih mau aku turun 10kg sebulan..tkyah mkn ubt2 nak kurus..turun naik bukit tu jer ckup laaa...ehehe..

Sampai kt ats lega tok sah ckp laa...tekak mmg terasa haus giler..nak bw air kat kete td, botol air besau bebeno..malu la mak nok..ehehhe..cari2 mak aku ngan ditemani cucunya ade kat luar tgh tggu no giliran..leh tahan gak nombornya..dah biasa dah tuh..perghh..penat giler..duduk bwh kipas mmg mabeles..muka dah merah2 sbb berjalan punya pasal..duk jap ajak ank aku pi beli air ngan benda nak kunyah sambil nak tggu mak aku di panggil..dpt air lega rasanya..belum rasa panas punggung aku duk kat kerusi tuh, nombor mak aku dipanggil..wahhhhh..ade kemajuan..cepat plak ari nih..yess..ni ade org komplen la nih lmbt sgt..ehehe...masuk jer doktor terangkan sume yg berkaitan laa..keputusan darah, keputusan scan jantung..alhamdulillah sume ok..bacaan tuk buah pinggang pun tk seteruk mula2 kene refer Hospital Seremban..kencing manis pun ok..tekanan darah pun ok..140/70..tekanan yg atas jer tinggi skit sbb duk tggu lama..berdebar agaknya..doktor tu yg kata..ehhehee...sekejap je la sbb sume ok..appoiment akan datang 6 bulan dr tarikh smlm..perghhhh...terbaik laaa..lama tuh..selalunya 3-4 bulan jer bg tarikh appoiment akan datang..maknanya ade kemajuan ttg penyakit yg ade kat mak aku tuh..ehehhee...

Dah check doktor, nak tggu kad ngan resit ubt plak..ermmmm..tggu la lg 20 minit..dah dpt sume, amik tarikh appoiment nak gi amik ubt lak..ni lagi satu bercinta aku nak tggu..tggu lagi ler dlm setengah jam..nak balik cepat opis jd lmbt jugak..naik mengantuk aku kat kerusi menunggu tuh...aku tgk jer karenah pesakit2 yg amik ubt..makkk aiii..ade tuh berkotak2 ubt..aduhhh...dasyat sungguh..sib baik mak aku tkde la sebanyak itu..dah kene panggil kene la kat mamat yg duk bg ubt nih..muka berlagak giler..bg ubt kat aku tuh tk mesra pelanggan sungguh..elok lg mamat cina layan aku..geram gak tgk dia..tp aku wat bodo jer laa...pas dh bg ubt, dia ckp la tarikh pengambilan ubt yg seterusnya..bila aku ckp aku nak UMP (Ubat Melalui Pos), bole lak dia suruh gi kaunter sebelah..sedangkan kaunter sebelah ade pesakit amik ubt..pemalas tul..buat je la..klu sblum nih aku amik ubt aku terus wat kaunter yg sama ngan org yg sama..adehh..mmg lg menyampah aku tgk mamat nih..punya la minah kat kaunter sebelah kelam kabut sbb ramai nak wat UMP nih..senang tkyah nak gi spital memandangkan nak cari parking susah..ubt dtg umah byr je 5 hengget..dah settle...blah je dr kaunter ubt tuh mmg hati sakit ler..geram je aku tgk mamat tuh..ehehe..balik opis punch card, amik kakak sekolah KAFA, pastu hantar mak aku balik Beranang..penat gak la sbbnya berjalan punya pasal..turun nak gi parking ade shuttle bas tgh tggu..ok la kan..klu tak lg skali aku jln kaki...

1 comment: