Tuesday, 12 March 2013

Naik lagi..horeyyy...

As salam...

Semalam PM umumkan kenaikan gaji bagi penjawat awam..paling byk naik PDRM dan ATM..tkpe laa..nak wat camner tugas diorg sebenarnya lagi mencabar..tp tk la kecewa sgt bg penjawat awam yang lain..dpt kenaikan satu lagi tangga gaji..alhamdulillah, bersyukur sgt2...daripada tk dpt kan ??..

Dah naik gaji nih biasa laa..mesti ada isu kenaikan barang laa...minyak petrol laaa...tol laaa..mcm2 lagi laa...betul tak???mula la nnti keluar isu politik pulak kan...mcm2 kan??kira untung la org skrg yg masuk keje govement nih..klu aku dlu gaji basic jer RM500 lebih jer..campur elaun ada la dlm lebih kurang RM650..tolak EPF kurang balik jd RM500..mana ada elaun sara hidup..ok jer kejer..dah 10 tahun aku keje kat library nih..bertahan jgak laaa..sekarang tk naik elaun..tak naik gaji..perghhhh...salahkan kerajaan..alahaiii...tkyah nk jd pembangkang sgt laa..klu kita kejer dgn ikhlas..mmg betul2 keje..gaji skit pun rasa dah gaji byk..niat nk keje tuh kene betul..itu yg penting..

Ape2 pun thanx for PM kerana prihatin dengan rakyat MALAYSIA..
aku bangga jadi rakyat MALAYSIA..

2 comments:

  1. yezza ! Terbaik.. tak yah nak bangkang sangat la kan !! yang banyak bangkang tu koje gomen gak,. Muka tembokkkkk

    ReplyDelete
  2. bersyukur la ape yg ade..hikhik..

    ReplyDelete